Je hebt een tof idee, maar hoe breng je dit succesvol op de markt? Of merk je dat de boodschap van je organisatie toe is aan een opfrisbeurt? Laten we dan eens kijken naar je positionering en strategie van jouw merk!
De meeste ondernemingen ontstaan vanuit passie en inspiratie. Het gevoel iets toe te voegen aan de wereld, een oplossing te bieden of om bezig te kunnen zijn met iets wat na aan het hart ligt. Ik geloof dat het verhaal van jouw onderneming, het DNA of het ‘waarom’, zorgt voor loyale klanten die geloven in jouw producten en/of diensten. Met de juiste strategie investeer je op deze manier in een stabiele en creatieve onderneming.
Ik denk graag met je mee in de perfecte aanpak! Neem vrijblijvend contact op voor een (digitaal) sparringsmomentje.
Een idee blijft slechts een idee wanneer je dit niet deelt met derden. Juist de loyaliteit van anderen (samenwerkingspartners, werknemers, klanten) zorgen ervoor dat je ideeën een bodem vinden om op te groeien. Het waarom waarmee jouw onderneming gestart is en waarmee je anderen inspireert, is de rode draad door jouw werkzaamheden en helpt je de juiste keuzes te maken. Zo werk je gericht aan de groei van jouw onderneming.
Gezamenlijk kijken we naar jouw positionering en vormen we een hands-on strategie die past bij het DNA van jouw onderneming. Deze strategie vormt een praktische gids voor het verwezenlijken van jouw doelen!
Wanneer je het verhaal van jouw onderneming helder hebt, is het van belang dit op de juiste manier over te brengen bij je beoogde doelgroep. Vertel het verhaal zoals zij het willen horen. Onderscheid je hierbij van je concurrent. Kennis van je doelgroep is hierbij van belang, zodat je kunt inspelen op hun wensen en behoeften. Verken de markt en maak voor jezelf helder wat je doelstellingen zijn. Met de strategie als basis kun je op een creatieve manier aan de slag gaan met campagnes die voor impact zorgen bij jouw doelgroep!
Ik denk graag met een frisse ‘out of the box’ blik mee in het formuleren van een marketingstrategie of -plan voor jouw onderneming, product of dienst.
Is het tijd om de positionering of het waarom (why) van je bedrijf opnieuw onder de loep te nemen, of juist te definiëren? Ik kan je daarbij helpen! Dit kan al met een online brainstorm van 1,5 – 2 uur, waarbij we, met behulp van de Golden Circle methode van Simon Sinek, op zoek gaan naar de wortels van jouw organisatie. Na afloop van de sessie ontvang je een uitwerking van de brainstorm en een voorlopige ‘why-statement’, waar je zelf verder mee aan de slag kunt. Daarnaast zorgt deze sessie voor een hoop nieuwe energie en inspiratie!
Deze online brainstorm sessie kost slechts € 250,- (excl. BTW)
(incl. voorbereiding en uitwerking)
Meer informatie over de golden circle en het belang van de why vind je hier.
Marketing, strategie, concept & innovatie
Freelance • ZZP • Interim • Project
KVK: 78522277
BTW-id: NL003343852B43